W dniach 24 – 25 czerwca br. Stowarzyszenie Koło Gospodyń Wiejskich „Pulszewianki” w Pulszach zorganizowało dla swoich członków oraz mieszkańców Gminy Wyszki wyjazd o charakterze turystyczno – pielgrzymkowym do Krakowa i Częstochowy.

Pierwszym etapem wycieczki był Kraków. Spotkaliśmy się z przewodnikiem na Placu Matejki, na dawnym rynku miasta Kleparz, przy Pomniku Grunwaldzkim skąd rozpoczęliśmy spacer Drogą Królewską w kierunku Zamku Królewskiego. Na początku trasy zwiedzania znajdowały się: krakowski Barbakan, Brama Floriańska z płaskorzeźbą św. Floriana, dom Jana Matejki. Następnie ulicą Floriańską dotarliśmy na Rynek Główny, historyczne centrum Krakowa, gdzie skupione są najważniejsze dla miasta budowle – Sukiennice, samotna wieża ratuszowa, Kościół Mariacki, pomnik Adama Mickiewicza. Oczywiście mieliśmy okazję usłyszeć hejnał z wieży Kościoła Mariackiego, podziwiać ołtarz główny autorstwa Wita Stwosza, a także zachwycać się krakowskimi dorożkami Niepowtarzalny klimat Krakowa mogliśmy odczuć spacerując uliczkami Starego Miasta, m.in. ulicą Franciszkańską ze słynnym Oknem Papieskim w Pałacu Biskupim. Nie ominęliśmy też dzielnicy uniwersyteckiej i Collegium Maius – najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego. Następnie wspinaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie podziwialiśmy Katedrę Wawelską ze złotą kopułą Kaplicy Zygmuntowskiej na zewnątrz i niezliczonymi nagrobkami królewskimi w środku. Udaliśmy się również do miejsca spoczynku pary prezydenckiej. Duże wrażenie zrobił na nas dziedziniec pałacowy i krużganki na Zamku Wawelskim z czasów panowania Jagiellonów. Na koniec odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego i tu zakończyliśmy lekcję historii o dawnej stolicy Polski.

Z Powiśla udaliśmy się do Łagiewnik do Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się”, utworzonym na „Białych Morzach”, gdzie tworzy się nowa karta historii naszego papieża. W Sanktuarium Św. Jana Pawła II kapłan – przewodnik zapoznał nas z historią jego powstania. Jesteśmy pod wrażeniem ośmiobocznego Kościóła Relikwii z relikwiarzem krwi Jana Pawła II w marmurowym ołtarzu otaczonym oratoriami. W Sanktuarium mogliśmy zobaczyć płytę z grobu Jana Pawła II pochodzącą z Grot Watykańskich św. Piotra w Rzymie. Szczególne wrażenie zrobiło na nas wnętrze górnej części świątyni ozdobione przepięknymi mozaikami autorstwa światowego artysty o. Marka Ivana Rupnika. Wszyscy też zwróciliśmy szczególną uwagę na bezcenną relikwię – poplamioną krwią sutannę Jana Pawła II, w którą był ubrany w dniu zamachu.

Następnie udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, które pierwotnie mieściło się w neogotyckim obiekcie klasztornym Zgromadzenia Sióstr Bożego Miłosierdzia, gdzie żyła i zmarła s. Faustyna Kowalska. W Kaplicy z łaskami słynącym obrazem Jezusa Miłosiernego znajduje się grób św. Faustyny oraz jej relikwie. W wystroju świątyni szczególną uwagę zwraca ołtarz główny wykonany przez rzeźbiarza z Przemyśla oraz ołtarze boczne. Mieliśmy możliwość wysłuchania interesującej prelekcji s. Gracji o życiu Siostry Faustyny oraz obejrzenia odtworzonej celi w budynku domu, w którym ponad 5 lat mieszkała i pracowała. Na terenie Sanktuarium, poza zabytkowym zespołem klasztornym, nawiedziliśmy Bazylikę, której główny projekt wykonał krakowski architekt Witold Cęckiewicz. Budowla jest dwupoziomowa, elipsoidalna, a nad nią góruje 77-metrowa wieża widokowa, z której oglądaliśmy przepiękną panoramę Krakowa z Tatrami na horyzoncie. W stolicy kultu Miłosierdzia Bożego, miejscu tak bliskim Janowi Pawłowi II mieliśmy możliwość włączenia się w modlitwę sióstr oraz oddania się indywidualnym duchowym przeżyciom.

Następnego dnia udaliśmy się do Częstochowy. Pobyt na Jasnej Górze rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem s. Faustyną, która oprowadziła nas po Bastionie Św. Rocha, Muzeum 600 – lecia i przepięknej Bazylice opowiadając jednocześnie o wydarzeniach i pamiątkach historycznych tego miejsca. Korzystając z duchowego bogactwa Jasnej Góry wzięliśmy udział we Mszy Św. przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Częstochowskiej. Następnie po szczycie wałów przeszliśmy wokół całej twierdzy. Z doświadczeniem osobistych przeżyć wyruszyliśmy do Parku Miniatur Sakralnych, gdzie znajdują się świątynie i bazylki Europy i Ziemi Świętej oraz największa na świecie, 14- metrowa statua papieża Polaka.

Pełni niezapomnianych przeżyć i wrażeń czekamy na kolejny wyjazd.