PGE Dystrybucja S.A. informuje, że z powodu prac eksploatacyjno-remontowych na urządzeniach elektroenergetycznych planowana jest przerwa w dostawie energii elektrycznej dla Odbiorców miejscowości:  

Miejscowość

Data rozpoczęcia

Data zakończenia

Czas przerwy

Nr stacji

Godzieby

2021-03-02 08:00

2021-03-02 14:00

6

06-232

Warpechy Nowe

2021-03-03 08:00

2021-03-03 14:00

6

06-825

Samułki Małe

2021-03-04 08:00

2021-03-04 14:00

6

06-434

      

 

Więcej informacji stronie www.pgedystrybucja.pl

    

 

logo nfz

     Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach informuje o możliwości otrzymania wsparcia przez dzieci i młodzież w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterpeutycznej dla Dzieci i Młodzieży w Bielsku Podlaskim. Ośrodek udziela porad: psychologicznych, psychologiczno - diagnostycznych, sesji wsparcia psychospołecznego oraz sesji psychoterapii indywidualnej, grupowej i rodzinnej. Świadczenia realizowane są stacjonarnie, telefonicznie, online oraz w środowisku (wizyty domowe). Pomoc jest bezpłatna i nie wymaga skierowania.

 

Adres: Bielsk Podlaski, ul. Żwirki i Wigury 83

tel. 794 908 839

e-mail: info@animus-bielskpodlaski.pl

   

pdfUlotka_Animus.pdf

docxoferta_Animus.docx

     Powiat Bielski jest realizatorem pilotażowego programu "Aktywny Samorząd" finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W ramach programu osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym lub umiarkowanym, będące mieszkańcami powiatu bielskiego mogą uzyskać pomoc finansową, związaną z likwidacją barier transportowych, w poruszaniu się, w dostępie do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym, utrzymaniem aktywności zawodowej oraz uzyskaniem wykształcenia na poziomie wyższym.

     Ogólne informacje o programie znajdują się na stronie internetowej www.pcprbielskpodlaski.pl oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku Podlaskim ul. 3 Maja 17 tel. 85 869 99 03

 

osoby_niepełnosprawne_Aktywny_samorząd.pdf

Zapraszamy wszystkie zdrowe osoby w wieku od 18 do 65 roku życia do oddania krwi.
Prosimy o przybycie z dowodem osobistym lub innym dokumentem stwierdzającym tożsamość.

 W dniu 28 lutego 2021 r. (niedziela)

od godz. 10.00 do 14.00

w Gminnym Centrum Biblioteczno-Kulturalnym w Wyszkach

  Darując krew
- ratujesz życie

 

Miejscowość

Data rozpoczęcia

Data zakończenia

czas przerwy

Nr stacji

Godzieby
od 42 do 52

2021-02-16 08:00

2021-02-16 14:00

6

06-232

Nowe Bagińskie

Stare Bagińskie

Pierzchały

2021-02-18 08:00

2021-02-18 12:00

4

06-214, 06-594

Aktualne informacje o wyłączeniach znajdują się też na stronie Internetowej:  https://pgedystrybucja.pl/planowane-wylaczenia

25 stycznia 2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz.U. poz.1775, z późn.zm.) - zwany dalej NSP 2021.

Pan Mariusz Korzeniewski - Gminny Komisarz Spisowy w Wyszkach ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

NSP 2021 jest przeprowadzany w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

 

Termin składania ofert: od 1 lutego 2021 r. do 16 lutego 2021 r. 
(termin został przedłużony z 9 na 16 lutego)

 

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,
  • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Informacje ogólne:

  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy w Wyszkach. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e -learning. Na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do systemu e-learning.
  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
    1. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
    2. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
  3. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
    1. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku - niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia WBS poprawności tego wyniku.
    2. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
  4. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
  5. format pliku - JPG,
  6. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
  • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
  • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.

Rachmistrz spisowy, wyłoniony w trybie otwartego naboru na zasadach określonych w ustawie o NSP 2021, wykonuje czynności w ramach prac spisowych na podstawie umowy zlecenia zawartej z dyrektorem urzędu statystycznego, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu. Urządzenie zostanie przekazane rachmistrzowi na podstawie protokołu przekazania, stanowiącego załącznik do umowy zlecenia.

 

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;
  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.
  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

 

Oferta kandydata na rachmistrza spisowego musi zawierać docx(druk do pobrania):

  1. Zgłoszenie zawierające:
    1. imię (imiona) i nazwisko,
    2. data urodzenia,
    3. adres zamieszkania,
    4. numer telefonu,
    5. adres e-mail.
    6. Oświadczenie zawierające informację o:
      1. posiadaniu obywatelstwa polskiego;
      2. korzystaniu z pełni praw obywatelskich;
      3. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
      4. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
      5. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie;
      6. zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko rachmistrza spisowego.
      7. o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

 

Składanie ofert:

  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: ug_wyszki@post.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
    1. w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
    2. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną  w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
    3. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
    4. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
  2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Gminy.

Gminny Komisarz Spisowy
Wójt Gminy Wyszki
Mariusz Korzeniewski

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) „RODO”, administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

I.Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Komisarz Spisowy – Wójt Gminy Wyszki.

II.Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:

-     pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Wyszki, ul. Piórkowska 2, 17-132 Wyszki,

-     pocztą elektroniczną na adres e-mail: ug_wyszki@post.pl.

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

III.Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:

-     art. 6. ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z art. 24 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn. zm.), dalej „ustawa o NSP 2021”.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

IV.Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie administratora, osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

V.Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu naboru na rachmistrza spisowego.

VI.Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

-     dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

-     sprostowania (poprawiania) danych osobowych,

-     ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

-     przenoszenia danych,

-     sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

-     cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody,

-     wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

     VII.Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej e-learning.

VIII.Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

 

 

Rachmistrz nabr plakat

PGE Dystrybucja S.A. informuje, że z powodu prac eksploatacyjno-remontowych na urządzeniach elektroenergetycznych planowana jest przerwa w dostawie energii elektrycznej dla Odbiorców miejscowości:  Stare Bagińskie  nr domu  9 - 13  w dniu  27.01.2021 r.  godz. 8.00 - 14.00

Więcej informacji stronie www.pgedystrybucja.pl

Zabytek Zadbany 1

Rozpoczął się proces powszechnych szczepień przeciw COVID-19. Od 15 stycznia seniorzy powyżej 80. roku życia będą mogli zarejestrować się na szczepienia na konkretny termin, z kolei od 22 stycznia będą mogły zrobić to osoby, które skończyły 70 lat.

Harmonogram rejestracji:
   - od 15 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 80 lat
   - od 22 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 70 lat
Szczepienia dla tych osób rozpoczną się 25 stycznia 2021 r.

Rejestracji można dokonać na 3 sposoby:

  1. Kontakt z wybranym punktem szczepień.
        Na terenie gminy Wyszki szczepienia wykonuje:

        Gabinet zabiegowo-szczepienny
        ul. Kościelna 2, 17-132 Wyszki
        tel. 85 7371124

  2. Całodobowa bezpłatna infolinia NFZ o numerze 989. Do zapisu jest potrzebny numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego na który zostanie przesłane potwierdzenie umówienia wizyty na szczepienie. Rejestracji można dokonać osobiście bądź poprzez osobę bliską z rodziny.
  3. Elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na portalu pacjent.gov.pl (należy posiadać profil zaufany).

Z dniem 15 stycznia dla osób w wieku od 18 do 69 lat zostanie udostępniony formularz internetowy zgłoszenia chęci szczepienia. W przypadku dokonania zgłoszenia, w momencie rozpoczęcia szczepień odpowiedniej grupy, zainteresowane osoby otrzymają informację o możliwości rejestracji na szczepienie.

Szczegółowe informacje na temat szczepionek i procesu szczepienia zawarte są na stronie: www.gov.pl/web/szczepimysie.
W kraju działa bezpłatna, całodobowa infolinia wyjaśniająca wątpliwości w sprawie szczepień - nr 989 (dla dzwoniących z zagranicy nr +48 22 62 62 989).

Gmina Wyszki organizuje transport osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2. Osobami uprawnionymi do dowozu do punktów szczepień są:

  • osoby niepełnosprawne, tj. posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;
  • osoby mające trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień).

Osoby spełniające powyższe kryteria, które chcą skorzystać z organizowanego przez Gminę transportu, zgłoszenia dokonują podczas rejestracji w utworzonym na terenie gminy Wyszki punkcie szczepień.

Koordynatorem gminnym ds. szczepień przeciwko COVID-19 jest Andrzej Niewiński tel. 85 7305883.

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA

CZĘŚĆ I: lista wg art. 8a ust 1 pkt 1:

NAZWA JEDNOSTKI

ZAKRES

PORADNICTWA

ADRES

TELEFON odpłatność połączeń

DOSTĘPNOŚĆ

dni i godziny

WWW

e-mail

KRYTERIA DOSTĘPU

RODZINNE

1.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo psychologiczne, pedagogiczne, prawne, rodzinne, poradnictwo w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz innych sytuacjach kryzysowych

ul. 3 Maja 17

17-100 Bielsk Podlaski

(lokal z dogodnym dostępem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)

85 833 26 76

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon. - pt.

7.30- 15.30

www.pcprbielskpodlaski.pl

pcpr@powiatbielski.pl

Mieszkańcy Powiatu Bielskiego

2.

Poradnia Rodzinna (konsultacyjna) przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo prawne

ul. Kazimierzowska 18/3

17-100 Bielsk Podlaski

85 730 20 06

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon., śr.

9.00- 14.00

www.mopsbielskpodlaski.pl

mops_bielsk_podlaski@op.pl

Mieszkańcy Miasta Bielsk Podlaski korzystający z pomocy społecznej

PSYCHOLOGICZNE

3.

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim

Wsparcie psychologiczne w rozpoznawaniu możliwości a także specjalnych potrzeb rozwojowo-edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

W ramach realizacji rządowego programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”, wspieranie rodzin z dziećmi od chwili wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością do podjęcia nauki w szkole.

ul. Widowska 1

17-100 Bielsk Podlaski

(lokal z dogodnym dostępem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)

85 833 26 74

(połączenie nieodpłatne)

pon. - pt.

7.30 – 15.30

ppp-bielsk.pl

poradnia@powiatbielski.pl

Pomoc jest dobrowolna i nieodpłatna.

Z pomocy mogą korzystać rodzice / opiekunowie prawni, dzieci i młodzież zamieszkujący rejon działania tj. Powiat Bielski, realizujący proces edukacyjny w szkołach/przedszkolach działających na terenie Powiatu Bielskiego.

4.

Poradnia Zdrowia Psychicznego w Bielsku Podlaskim

Kryzysy psychiczne,

stany depresyjne, myśli samobójcze

Centrum Zdrowia Psychicznego ul. Rejonowej 3A        17-100 Bielsk Podlaski

575 070 035

85 307 00 35

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon. - wt. 8.00-17.00

śr. - pt. 11.00 – 14.30

http://spzoz.hajnowka.pl/centrum-zdrowia-psychicznego/

spzoz@hajnowka.pl

Dla osób będących w kryzysie

psychicznym

5.

Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego

(zlecenie NFZ)

Kryzysy psychiczne,

stany depresyjne, myśli samobójcze

Fundacja ITAKA

skr. pocztowa 127
00-958 Warszawa 66

800 70 2222

bezpłatna infolinia

24 godz. przez

7 dni w tygodniu

www.liniawsparcia.pl

porady@liniawsparcia.pl

Dla osób będących w kryzysie

psychicznym

PEDAGOGICZNE

6.

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim

Pomoc pedagogiczna w rozpoznawaniu możliwości a także specjalnych potrzeb rozwojowo-edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

W ramach realizacji rządowego programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”, wspieranie rodzin z dziećmi od chwili wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością do podjęcia nauki w szkole.

ul. Widowska 1

17-100 Bielsk Podlaski

(lokal z dogodnym dostępem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)

85 833 26 74

(połączenie nieodpłatne)

pon. - pt.

7.30 – 15.30

ppp-bielsk.pl

poradnia@powiatbielski.pl

Pomoc jest dobrowolna i nieodpłatna.

Z pomocy mogą korzystać rodzice / opiekunowie prawni, dzieci i młodzież zamieszkujący rejon działania tj. Powiat Bielski, realizujący proces edukacyjny w szkołach/przedszkolach działających na terenie Powiatu Bielskiego.

POMOC SPOŁECZNA

7.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo psychologiczne, pedagogiczne, prawne, rodzinne, poradnictwo w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz innych sytuacjach kryzysowych

ul. 3 Maja 17

17-100 Bielsk Podlaski

(lokal z dogodnym dostępem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)

85 833 26 76

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

www.pcprbielskpodlaski.pl

pcpr@powiatbielski.pl

Mieszkańcy Powiatu Bielskiego

8.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo socjalne

ul. Kazimierzowska 18/3

17-100 Bielsk Podlaski

85 730 89 90

85 730 20 06

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

www.mopsbielskpodlaski.pl

mops_bielsk_podlaski@op.pl

Mieszkańcy Miasta Bielsk Podlaski

9.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo socjalne

ul. Mickiewicza 46

17-100 Bielsk Podlaski

85 730 45 16

85 730 10 28

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 7.45-15.45

wt.-pt. 7.30-15.30

http://bip.ug.bielsk.wrotapodlasia.pl/cc2e5f0e755b265/60dc2c9a48964bd/

gops@bielskpodlaski.pl

Mieszkańcy Gminy Bielsk Podlaski

10.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

w Brańsku

Poradnictwo socjalne

ul. Rynek 27/1

17-120 Brańsk

85 655 10 07

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

http://bip.mops.um.bransk.wrotapodlasia.pl/

mops@bransk.podlaskie.pl

Mieszkańcy Miasta Brańsk

11.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Brańsku

Poradnictwo socjalne

ul. Kościuszki 19      17-120 Brańsk

85 737 53 88

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

http://bip.gops.ug.bransk.wrotapodlasia.pl/

gops@bransk.pl

Mieszkańcy Gminy Brańsk

12.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Boćkach

Poradnictwo socjalne

Plac Armii Krajowej 3

17-111 Boćki

85 731 96 18

85 731 96 17

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

http://www.gminabocki.pl/p,3,gminny-osrodek-pomocy-spolecznej

gopsbocki@gminabocki.pl

Mieszkańcy Gminy Boćki

13.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Orli

Poradnictwo socjalne

ul. Mickiewicza 5

17-106 Orla

85 730 57 95

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

http://bip.ug.orla.wrotapodlasia.pl/jednostkiorganizacyjne/gminnyosrodekpomocyspolecznejworli/gminny-osrodek-pomocy-spolecznej-w-orli.html

gops@orla.pl

Mieszkańcy Gminy Orla

14.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Rudce

Poradnictwo socjalne

ul. Brańska 13

17-123 Rudka

85 730 58 55

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

www.rudka.naszops.pl

gopsrudka@wp.pl

Mieszkańcy Gminy Rudka

15.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Wyszkach

Poradnictwo socjalne

ul. Szkolna 17

17-132 Wyszki

85 555 68 15

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. - pt.

7.30 - 15.30

http://www.wyszki.pl/pomoc-spoleczna/gosp.html

gopswyszki1@op.pl

Mieszkańcy Gminy Wyszki

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I INNYCH UZALEŻNIEŃ

16.

Punkt Informacyjny ds. przeciwdziałania uzależnieniom przy Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski

Udzielanie informacji

o dostępnych miejscach

i formach pomocy

ul. Kopernika 1

17-100 Bielsk Podlaski

(lokal z dogodnym dostępem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)

85 730 43 50

85 731 81 40

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon. 8.00 - 16.00

wt. - czw. 7.30 - 15.30

mkrpa@wp.pl

Mieszkańcy Miasta Bielsk Podlaski

17.

Poradnia Terapii Uzależnień od Alkoholu w Bielsku Podlaskim

Poradnictwo psychologiczne

i medyczne

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. Jagiellońska 32

17-100 Bielsk Podlaski

85 833 26 96

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon., śr. - pt. 8.00-15.35

wt. 8.00-18.35

ptubielsk@wp.pl

Mieszkańcy Powiatu Bielskiego

18.

Dzienny Oddział Terapii Uzależnień od Alkoholu w Bielsku Podlaskim

Leczenie zespołu uzależnienia od alkoholu

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. Jagiellońska 32

17-100 Bielsk Podlaski

85 833 26 96

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pon. - pt. 8.00- 15.35

ptubielsk@wp.pl

Mieszkańcy Powiatu Bielskiego

19.

Stowarzyszenie Abstynentów „Promień" w Bielsku Podlaskim

Grupa samopomocowa, poradnictwo psychologiczne, terapeutyczne

ul. Sienkiewicza 11A

17-100 Bielsk Podlaski

798 577 707

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

wt., czw., pt. 17.00-20.00

nd. 16.00-18.00

-

Osoby uzależnione od alkoholu, współuzależnione,

ich rodziny oraz osoby zainteresowane

PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY DOMOWEJ

20.

Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Mieście Bielsk Podlaski

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  w Bielsku Podlaskim ul. Kazimierzowska 18/3                         17-100 Bielsk Podlaski

85 730 20 06         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

www.mopsbielskpodlaski.pl

mops_bielsk_podlaski@op.pl

Mieszkańcy Miasta Bielsk Podlaski

21.

Zespół Interdyscyplinarny    w Gminie Bielsk Podlaski

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Bielsku Podlaskim ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski

85 730 45 16               85 730 10 28         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 7.45-15.45

wt.-pt. 7.30-15.30

gops@bielskpodlaski.pl

Mieszkańcy Gminy Bielsk Podlaski

22.

Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Gminie Boćki

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Boćkach             Plac Armii Krajowej 3 17-111 Boćki

85 731 96 18         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

gopsbocki@gminabocki.pl

Mieszkańcy Gminy Boćki

23.

Zespół Interdyscyplinarny Gminy Brańsk

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Brańsku                     ul. Kościuszki 19      17-120 Brańsk

85 737 53 88         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

gops@bransk.pl

Mieszkańcy Gminy Brańsk

24.

Zespół Interdyscyplinarny

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej   w Brańsku                     ul. Rynek 27/1               17-120 Brańsk

85 655 10 07         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

mops@bransk.podlaskie.pl

Mieszkańcy Miasta Brańsk

25.

Gminny Zespół Interdyscyplinarny

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Orli                         ul. Mickiewicza 5   17-106 Orla

85 730 57 95         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

gops@orla.pl

Mieszkańcy Gminy Orla

26.

Zespół Interdyscyplinarny

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Rudce                     ul. Brańska 13         17-123 Rudka

85 730 58 55         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

gopsrudka@wp.pl

www.rudka.naszops.pl

Mieszkańcy Gminy Rudka

27.

Zespół Interdyscyplinarny

- diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

- podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie ,

- podejmowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,

- inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  w Wyszkach             ul. Szkolna 17

 17-132 Wyszki

85 855 68 15       (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

gops@wyszki.pl

Mieszkańcy Gminy Wyszki

28.

Punkt Poradniczo-Konsultacyjny

w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku Podlaskim

- poradnictwo psychologiczno – pedagogiczne, socjalne,

realizacja programów korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy

ul. 3 Maja 17           17-100 Bielsk Podlaski

85 833 26 76         (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

pcpr@powiatbielski.pl

www.pcprbielskpodlaski.pl

Mieszkańcy Powiatu Bielskiego

29.

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia”

- wsparcie

- pomoc psychologiczna,

- informacja o najbliższym miejscu pomocy w problemach przemocy domowej

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Al. Jerozolimskie 155

02-326 Warszawa

800 120 002

(bezpłatna infolinia)

pn. – sob.

godz. 8.00–22.00

ndz. i święta

godz. 8.00–16.00

www.niebieskalinia.info

biuro@niebieskalinia.info

Dla osób doświadczających przemocy domowej

INTERWENCJA KRYZYSOWA

30.

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Bielsku Podlaskim

Monitorowanie bezpieczeństwa

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Bielsku Podlaskim

ul. Poniatowskiego 11

17-100 Bielsk Podlaski

Całodobowy dyżur:
tel. 85 731 91 01

24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

//mce_host/NR/exeres/kppspbp.sk@straz.bialystok.pl" title="kppspbp.sk@straz.bialystok.pl">kppspbp.sk@straz.bialystok.pl

Świadek zagrożenia kryzysowego

31.

Centralne Zarządzanie Kryzysowe

Monitorowanie bezpieczeństwa

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa

Rakowiecka 2A

00-993 Warszawa

Całodobowy dyżur:
22 361 69 00 

785 700 177

e-mail

dyzurny@rcb.gov.pl

24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

http://rcb.gov.pl/zarzadzanie-kryzysowe/

poczta@rcb.gov.pl

Świadek zagrożenia kryzysowego

Osoba poszukująca informacji na temat

zarządzania kryzysowego

DLA OSÓB BEZROBOTNYCH

32.

Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku Podlaskim

Udzielanie informacji

o usługach urzędów pracy

Powiatowy Urząd Pracy

ul. 3 Maja 17

17-100 Bielsk Podlaski

85 833 27 00

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 7.30-15.30

http://bielskpodlaski.praca.gov.pl

pup@powiatbielski.pl

bibe@praca.gov.pl

Mogą korzystać:

- zarejestrowani

-poszukujący pracy

- pracodawcy

33.

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku

Udzielanie informacji

o usługach urzędów pracy

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku

ul. Pogodna 22

15-354 Białystok

85 749 72 00

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 7.30-16.00

wt.-pt. 7.30-15.30

http://wupbialystok.praca.gov.pl/

sekretariat@wup.wrotapodlasia.pl

Mogą korzystać:

- zarejestrowani

-poszukujący pracy

- pracodawcy

34.

Infolinia Urzędów Pracy - Zielona Infolinia

Udzielanie informacji

o usługach urzędów pracy

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia

ul. Ciepła 20

15-472 Białystok

19 524            

(z Polski)

+48 22 195 24

(z zagranicy)

Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora.

pn.- pt.

godz. 8.00-18.00

www.zielonalinia.gov.pl

biuro@zielonalinia.gov.pl

Mogą korzystać:

- zarejestrowani

-poszukujący pracy

- pracodawcy


DLA OSÓB POKRZYWDZONYCH PRZESTĘPSTWEM

35.

Okręgowy Ośrodek Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem w Białymstoku

Wsparcie informacyjne, psychologiczne,

prawne i finansowe

Towarzystwo Amicus

ul. Brukowa 28, lok. 8

15-889 Białystok

+48 (85) 653 77 53

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 13.00-20.00

wt. 8.00-15.00

śr. 8.00-15.00

czw. 8.00-15.00

pt. 8.00-15.00

sob. 9.00-13.00

dyżur całodobowy

7 dni w tygodniu

www.pokrzywdzeni.gov.pl

funduszsprawiedliwosci@ms.gov.pl

biuro@towarzystwoamicus.pl

Osoby pokrzywdzone przestępstwem i ich osoby bliskie

PRAWO KONSUMENCKIE

36.

Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Bielsku Podlaskim

Ochrona praw konsumenckich

ul. Mickiewicza 46

17-100 Bielsk Podlaski

85 833 26 35

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. i czw. godz. 7.30-15.30

rzecznik@powiatbielski.pl

Prawo konsumenckie

37.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Ochrona praw konsumenckich

UOKiK

Pl. Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

Infolinia konsumencka

(prowadzona przez Federację Konsumentów)

801 440 220

22 290 89 16

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.- pt.

godz. 8.00-18.00

https://www.uokik.gov.pl/

porady@dlakonsumentow.pl

Prawo konsumenckie

PRAWA DZIECKA

38.

Rzecznik Praw Dziecka – dziecięcy telefon zaufania

Ochrona praw dziecka

Biuro RPD

Przemysłowa 30/32

00-450 Warszawa

tel.: 22 583 66 00 .

fax.: 22 583 66 96.

pn.-pt.

godz. 8.15-16.15

800 121 212

Bezpłatna infolinia

pn.- pt. godz.

8.15-20.00.

(dzwoniąc po godzinach i w dni wolne można opisać problem i zostawić kontakt do siebie,   a doradcy oddzwonią)

https://brpd.gov.pl

rpd@brpd.gov.pl

Sprawy przemocy,   relacji rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych.

Może dzwonić każdy, kto doświadcza problemu lub jest świadkiem.

PRAWA PACJENTA

39.

Narodowy Fundusz Zdrowia – Podlaski Oddział Wojewódzki w Białymstoku

Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego:

- prawa pacjenta

- leczenie w kraju i poza granicami

- kolejki do świadczeń

ul. Pałacowa 3

15-042 Białystok

Telefoniczna Informacja Pacjenta

800 190 590

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn.-pt. 8:00-16:00 (w poniedziałki sala obsługi interesanta czynna do godz. 17.00)

www.nfz-bialystok.pl

sekretariat@nfz-bialystok.pl

Każda osoba objęta ubezpieczeniem lub zainteresowana ubezpieczeniem zdrowotnym

40.

Rzecznik Praw Pacjenta

Ochrona praw pacjenta

Biuro RPP

ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

800 190 590

Bezpłatna infolinia

Zapisy na poradę osobistą:

rezerwacja@rpp.gov.pl lub 22 532 82 43

pn. - pt.

godz. 8.00-20.00

https://www.bpp.gov.pl

kancelaria@rpp.gov.pl

Z porad może korzystać każdy kto ma poczucie łamania praw pacjenta

41.

Narodowy Fundusz Zdrowia- Centrala

Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego:

- prawa pacjenta

- leczenie w kraju i poza granicami

- kolejki do świadczeń

Narodowy Fundusz Zdrowia

Grójecka 186

02-390 Warszawa

Infolinia Centralna

800 392 976 (*)

22 572 60 42 (**)

(*) połączenia bezpłatne

(**) koszt zgodnie z taryfą operatora

Także każdy oddział NFZ posiada własną infolinię

pn.- pt.

godz. 8.00-16.00

http://www.nfz.gov.pl

infolinia@nfz.gov.pl

Każda osoba objęta ubezpieczeniem lub zainteresowana ubezpieczeniem zdrowotnym

42.

Rzecznik Praw Osób Niepełnosprawnych

Ochrona praw

osób niepełnosprawnych

SIEDZIBA

ul. Żurawia 4 A,
00- 503 Warszawa

Telefon

22 461 60 00

KORESPONDENCJA

Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

801 801 015

Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora

pn.-pt.

godz. 08.00-17.00

http://www.niepelnosprawni.gov.pl

sekretariat.bon@mrpips.gov.pl

Z porad mogą korzystać osoby niepełnosprawne, ich rodziny oraz organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych

43.

Rzecznik Praw Dziecka – dziecięcy telefon zaufania

Ochrona praw dziecka

Biuro RPD

Przemysłowa 30/32

00-450 Warszawa

tel.: 22 583 66 00 .

fax.: 22 583 66 96.

pn.-pt.

godz. 8.15-16.15

800 121 212

Bezpłatna infolinia

pn.- pt. godz.

8.15-20.00.

(dzwoniąc po godzinach i w dni wolne można opisać problem i zostawić kontakt do siebie,   a doradcy oddzwonią)

https://brpd.gov.pl

rpd@brpd.gov.pl

Sprawy przemocy,   relacji rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych.

Może dzwonić każdy, kto doświadcza problemu lub jest świadkiem.

PRAWO UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

44.

Punkt Informacyjny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat

w Bielsku Podlaskim

Zakres informacji:

- pomoc techniczna

- składki

- renty

- emerytury

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat

w Bielsku Podlaskim

17-100 Bielsk Podlaski ul. Widowska 10 A

85 731 28 10

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 8.00-18.00

wt.– pt. 8.00-15.00

www.zus.pl

Adresaci porad:

- ubezpieczeni

- płatnicy

- lekarze

45.

Centrum Obsługi Telefonicznej

Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Zakres informacji:

- pomoc techniczna

- składki

- renty

- emerytury

Klienci mogą skorzystać z pomocy pracowników w  Centrum Obsługi Telefonicznej lub podczas wizyty osobistej w placówce jak wyżej.

Nr centrali :

(22) 667 10 00.

22 560 16 00

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. – pt. 07.00 – 18.00

http://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot-

cot@zus.pl

Adresaci porad:

- ubezpieczeni

- płatnicy

- lekarze

PRAWO PRACY

46.

Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku

Porady z zakresu prawa pracy

ul. Fabryczna 2

15-483 Białystok

85 678 57 00

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

PORADY PRAWNE

z telefonów komórkowych:

459 599 000

z telefonów stacjonarnych:

801 002 006

w dni robocze

w godz. 9.00-15.00

udzielane osobiście

ul. Fabryczna 2,

pok. 102, Białystok

pn. 8:00-17:00

wt.-pt. 8:00-15:10

https://bialystok.pip.gov.pl

kancelaria@bialystok.pip.gov.pl

Porady z zakresu prawa pracy

47.

Centrum Poradnictwa

Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)

Porady z zakresu prawa pracy

Główny Inspektorat Pracy
ul. Barska 28/30
02-315 Warszawa.

tel. 22 391 82 15
fax. 22 391 82 14

801 002 006

(dla tel. stacj.)

459 599 000

(dla tel. kom.)

Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. Uwaga!!! naliczane są koszty za czas oczekiwania na połączenie.

pn. – pt. 08.00 – 16.00

www.bip.pip.gov.pl,

kancelaria@gip.pip.gov.pl

Porady z zakresu prawa pracy


PRAWO PODATKOWE

48.

Urząd Skarbowy w Bielsku Podlaskim

Informacje podatkowe dot. PIT, CIT, VAT, podatki lokalne, akcyza etc.

ul. Mickiewicza 33

17-100 Bielsk Podlaski

85 731 84 33

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

pn. 7.30-18.00

wt.- pt.7.30-15.30

http://www.podlaskie.kas.gov.pl/web/bip-2001/urzad-skarbowy-w-bielsku-podlaskim

Z porad może skorzystać każdy podatnik

49.

Krajowa Informacja Skarbowa

Informacje podatkowe dot. PIT, CIT, VAT, podatki lokalne, akcyza etc.

ul. Teodora Sixta 17,

43-300 Bielsko-Biała

801 055 055

(z tel. stacjonarnych)

22 330 03 30

(z tel. komórkowych)

+ 48 (22) 33 00 330

(z tel. zagranicznych).

Koszt zgodnie z taryfą operatora

pn.- pt.

godz. 7.00-18.00

www.kis.gov.pl

więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kip-czyli-krajowa-informacja-podatkowa

Z porad może skorzystać każdy podatnik

DLA OSÓB BĘDĄCYCH W SPORZE Z PODMIOTAMI RYNKU FINANSOWEGO

50.

Rzecznik Finansowy

(Ubezpieczonych)

Prawa ubezpieczonych

Biuro Rzecznika Finansowego

Al. Jerozolimskie 87

02-001 Warszawa.

Ubezpieczenia

gospodarcze

(22) 333 73 28

Ubezpieczenia

Społeczne, OFE ZUS

(22) 333 73 26

lub (22) 333 73 27

Ubezpieczenia bankowe i rynku kapitałowego

(22) 333 73 25

pn.-pt.

godz. 8.00-18.00

pn.-pt.

godz.11.00-15.00

pn.-pt.

godz. 8.00-16.00

Porady e-mail: porady@rf.gov.pl

(czas oczekiwania na odpowiedź e-mailową

ok. 2 tygodni)

https://rf.gov.pl/kontakt

biuro@rf.gov.pl

Osoby ubezpieczone   i w sporze dotyczącym ubezpieczeń

INNE

WWW. OBYWATEL.GOV.PL

Informacje i usługi przyjazne obywatelom

portal Ministerstwa Cyfryzacji

51.

Rzecznik Praw Obywatelskich

Ochrona praw obywatelskich

Biuro RPO

Al. Solidarności 77

00-090 Warszawa

800 676 676

Połączenia bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych

wt.- pt.

godz. 8.00-16.00

www.rpo.gov.pl

biurorzecznika@brpo.gov.pl

Może zgłosić się każdy, kto uważa,

że jego prawa są naruszone

CZĘŚĆ II: NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA i NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE (wg art. 8a ust 1 pkt 2):

ZAPISY na wizyty pod numerem telefonu: 85 833 26 16 lub pod adresem e-mail: darmoweporadnictwo@starostwo.pl w godz. 7.30-15.30.

Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie.

Od 1 stycznia 2019 r. udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty. Z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Kobiecie, która jest w ciąży, udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się poza kolejnością.

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA

PROWADZĄCY

ADRESY

DYŻURÓW

DNI i GODZINY

SPECJALIZACJA

(o ile określono)

lokal dogodny dla osób na wózkach inwalidzkich

DANE KONTAKTOWE

WWW

1.

Punkt Stowarzyszenia SURSUM CORDA

Starostwo Powiatowe w Bielsku Podlaskim

ul. Mickiewicza 46

17-100 Bielsk Podlaski

pokój 010

Pn. godz. 7.30-11.30

Nie określono

Tak

tel. 85 833 26 56

http://bip.powiatbielski.pl/nieodplatnapomocprawna/

Wt. godz. 11.30-15.30

Śr. godz. 7.30-11.30

Czw. godz. 11.30-15.30

2.

Punkt Adwokatów i Radców Prawnych

Starostwo Powiatowe w Bielsku Podlaskim

ul. Mickiewicza 46

17-100 Bielsk Podlaski

pokój 010

Pn. godz. 11.30-15.30

Nie określono

Tak

tel. 85 833 26 56

http://bip.powiatbielski.pl/nieodplatnapomocprawna/

Wt. godz. 7.30-11.30

Śr. godz. 11.30-15.30

Czw. godz. 7.30-11.30

Pt .godz. 11.30-15.30

NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE

1.

Punkt Stowarzyszenia SURSUM CORDA

Starostwo Powiatowe w Bielsku Podlaskim

ul. Mickiewicza 46

17-100 Bielsk Podlaski

pokój 010

Pt .godz. 7.30-11.30

Nie określono

Tak

tel. 85 833 26 56

http://bip.powiatbielski.pl/nieodplatnapomocprawna/

Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 r. poz. 1824), udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. w miejscu zamieszkania, w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się, w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, przez telefon lub przy użyciu wideokonferencji, po umówieniu terminu wizyty pod wskazanym wyżej nr telefonu wskazując preferowany sposób udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego: składają staroście, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, po otrzymaniu od starosty drogą elektroniczną oświadczenia i danych kontaktowych osoby uprawnionej, porozumiewa się z nią w umówionym terminie.

Podkategorie