Informujemy, iż w dniu 20 stycznia 2024r. w Parafii pw. Matki Bożej z Góry Karmel w Bielsku Podlaskim odbędzie się spotkanie świąteczno-noworoczne ks. bp Piotra Sawczuka z sołtysami dekanatu bielskiego, brańskiego i hajnowskiego.

Program spotkania:

    - godz.10.00- msza święta w Kościele

    - po mszy - życzenia i dzielenie się opłatkiem w Auli Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Drohiczyńskiej w Bielsku Podlaskim ul. Żwirki i Wigury 4.

PGE Dystrybucja S.A. informuje, że z powodu prac eksploatacyjno-remontowych na urządzeniach elektroenergetycznych planowana jest przerwa w dostawie energii elektrycznej dla Odbiorców miejscowości:

Miejscowość      

Data     rozpoczęcia      

Data    zakończenia    

Czas     przerwy     

 

Nr stacji                  

Pierzchały

Stare Bagińskie

Nowe Bagińskie

Gawiny

Trzeszczkowo

Górskie

Bogusze

2024-01-16

08:00

2024-01-16

12:00

4

06-212

06-214

06-313

06-509

06-594

Łapcie

Mulawicze

2024-01-18

09:00

2024-01-18

13:00

4

06-933

06-290

06-932

06-433

Więcej informacji o wyłączeniach na stronie Internetowej www.pgedystrybucja.pl

 

styczeń 2024

Dzięki informacjom przekazywanym przez respondentów w badaniach ankietowych statystyki publicznej znamy m. in.:
- poziom dochodów, wydatków i kondycję gospodarstw domowych,
- poziom spożycia produktów żywnościowych w gospodarstwach domowych,
- zmiany na rynku pracy i warunki życia ludności,
- cele podróży Polaków,
- poziom wykorzystania nowoczesnych technologii w gospodarstwach domowych.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

            Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach, ul. Szkolna 17, 17-132 Wyszki poszukuje osób ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych (SUO) na terenie Gminy Wyszki.

1. Rodzaj umowy : zlecenie

2. Termin realizacji: styczeń – grudzień 2024 r.

3. Rodzaj i wymiar usług: specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi – 2 godziny zegarowe tygodniowo terapii pedagogicznej z elementami treningu umiejętności społecznych i integracji sensorycznej,

w tym:

a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, takich jak: samoobsługa, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji,

4. Wymagane kwalifikacje: zgodne z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. poz. 1598, z 2006 r. poz. 943, z 2023 r. poz. 395):

1) posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,

2) posiadanie co najmniej trzymiesięcznego doświadczenia zawodowego w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno – edukacyjno – wychowawczym, warsztacie terapii zajęciowej, innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

3) w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być świadczone rzez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe, posiadają co najmniej roczny staż pracy (w wymienionych jednostkach) i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi opiekuńcze, posiadającymi wymagane kwalifikacje,

4) posiadanie przeszkolenia i doświadczenia w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych.

5. Wymagane dokumenty:

CV, dokumenty potwierdzające kwalifikacje do wykonywania zawodu wymienionego w ust. 4 pkt 1, dokument potwierdzający doświadczenie zawodowe, o którym mowa w ust. 4 pkt 2, dokumenty potwierdzające przeszkolenie i doświadczenie w zakresie, o którym mowa w ust. 4 pkt 4, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, ścigane z oskarżenia publicznego.

Dyrektor Odziału Regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Białymstoku Jacek Jarmołowicz informuje, że zgodnie z uchwałą nr 20 Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników z dnia 23 listopada 2023 r., miesięczna składka na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie za podlegającego przez cały miesiąc rolnika, małżonka, domownika i pomocnika rolnika w I kwartale 2024 r. wynosi 60,00 zł.

Jeżeli rolnik, małżonek lub domownik objęty jest tym ubezpieczeniem na wniosek wyłącznie w zakresie ograniczonym, należna składka stanowi 1/3 pełnej składki, tj. 20,00 zł miesięcznie.

Jednocześnie informuje, że w grudniu br. wysokość emerytury podstawowej wynosi 1429,60 zł,
w związku z tym podstawowa miesięczna składka na ubezpieczenie emerytalno-rentowe za rolników, małżonków i domowników w I kwartale 2024 r. wynosi 143,00 zł.

Dodatkowa miesięczna składka na ubezpieczenie emerytalno-rentowe za rolników prowadzących gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 50 ha przeliczeniowych użytków rolnych stanowić będzie:

  • 12 % emerytury podstawowej, tj. 172,00 zł – w przypadku gospodarstw rolnych obejmujących obszar użytków rolnych do 100 ha przeliczeniowych,
  • 24% emerytury podstawowej, tj. 343,00 zł – w przypadku gospodarstw rolnych obejmujących obszar użytków rolnych powyżej 100 ha przeliczeniowych do 150 ha przeliczeniowych,
  • 36% emerytury podstawowej, tj. 515,00 zł – w przypadku gospodarstw rolnych obejmujących użytki rolne powyżej 150 ha przeliczeniowych do 300 ha przeliczeniowych,
  • 48% emerytury podstawowej, tj. 686,00 zł – w przypadku gospodarstw rolnych obejmujących użytki rolne powyżej 300 ha przeliczeniowych.

Ustawowy termin uregulowania należnych składek za:

  1. rolników, małżonków i domowników za I kwartał 2024 r, upływa z dniem 31 stycznia 2024r.
  2. pomocników rolnika za dany miesiąc upływa z 15 dniem następnego miesiąca.

kiermasz stroiki świąteczne2023 Ug wyszki

Rada Gminy Wyszki prowadzi nabór na ławników sądowych w kadencji 2024 – 2027.

Zgodnie z pismem Prezesa Sądu Okręgowego w Białymstoku Rada Gminy Wyszki powinna wybrać 1 ławnika dla Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim do orzekania w sprawach rodzinnych.

Zasady i tryb przeprowadzenia wyborów ławników określa ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2023 r. poz.  217 z późn. zm.).

Ławnikiem może być wybrany ten, kto:

  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych  i obywatelskich;
  2. jest nieskazitelnego charakteru;
  3. ukończył 30 lat;
  4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
  5. nie przekroczył 70 lat;
  6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
  7. posiada co najmniej wykształcenie średnie.

Ławnikami nie mogą być:

  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy;
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy;
  6. duchowni;
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej
  9. radni gminy, powiatu i województwa.

Ławnikiem można być tylko w jednym sądzie. 

Kandydatów na ławników mogą zgłaszać:

  1. prezesi właściwych sądów;
  2. stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych;
  3. co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru. 

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem złożenia zgłoszenia: 

  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe ;
  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
  5. dwa zdjęcia wykonane zgodnie z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego;
  6. do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji;
  7. do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.

Dokumenty wymienione w punktach 1) – 4) powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia. Dokumenty wymienione w pkt 6 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.

Wzór karty zgłoszenia został określony Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 października 2022 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz.U. z 2022 r. poz. 2155).

Zgłoszenia należy składać do Sekretariatu Urzędu Gminy Wyszki, ul. Piórkowska 2, 17-132 Wyszki . Termin zgłaszania kandydatów upływa 29 grudnia 2023 r. 

                                                                           Przewodniczący Rady

                                                                             Zofia Lucyna Oksiuta

dockarta_zgłoszenia_kandydata_na_ławnika.DOC

pdfkarta_zgłoszenia_na_ławnika.PDF

docxLista_osób_zgłaszających_kandydata_na_ławnika.docx

docxoświadczenie_dotyczące_wladzy_rodzicielskiej.docx

docxoświadczenie_ze_nie_toczy_się_postępowanie.docx

docxzapytanie_o_niekaralności.docx

docxRODO.docx

 

Statystyka publiczna cyklicznie realizuje badania ankietowe w gospodarstwach rolnych. Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego i Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej przeprowadzane są telefonicznie.Celem badań jest pozyskanie informacjio pogłowiu świń orazdrobiu według gatunków, a także produkcji i rozdysponowaniu żywca wieprzowego oraz drobiowego, jaj kurzych, pierza i puchu, mleka krowiego i owczego, wełny owczej. Dane zebrane w badaniach pozwalają na określenie zmian zachodzących wgospodarstwie rolnym.Obowiązek udziału w tych badaniach mają wylosowane gospodarstwa rolne.
W grudniu 2023 r. realizowane są następujące badania ankietowe w gospodarstwach domowych:
 
Badanie budżetów gospodarstw domowych
 
Badanie aktywności ekonomicznej ludności
 
Badanie budżetu czasu ludności
 
Kondycja gospodarstw domowych (4-13.12)
 
w gospodarstwach rolnych:
 
Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (1-22.12)
 
Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (1-22.12)
grudzień 2023

ferie zimowe z WOT a3DZSW terminy 2024 20231004 152357 0000

Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków prowadzi nabór wniosków o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków ze środków z budżetu państwa, będących w dyspozycji Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w 2024 roku.

Według nowego rozporządzenia wnioski będą przyjmowane do 30.11.2023 roku. Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku lub drogą pocztową (w tym przypadku liczy się data stempla pocztowego). Stosowne dokumenty znajdują się w następującym linku: https://tiny.pl/clxg6.

 

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Białymstoku

ul. Dojlidy Fabryczne 23
15 – 554 Białystok

tel. + 48 570 013 777

Podkategorie