Od 23 czerwca br. rachmistrzowie spisowi rozpoczną wywiady bezpośrednie w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021. Co to oznacza?

Rachmistrzowie skontaktują się z osobami, które nie spisały się samodzielnie przez Internet, nie spisały się na infolinii ani nie uczestniczyły w wywiadzie telefonicznym.

Zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy  o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1775), nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami fizycznymi objętymi spisem. Udział w wywiadzie prowadzonym przez rachmistrza jest obowiązkowy.

Każdy rachmistrz spisowy posiada identyfikator zawierający:

  1. imię i nazwisko wraz ze zdjęciem,
  2. numer identyfikatora oraz hologram,
  3. nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego, 
  4. podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora,
  5. okres, na jaki identyfikator został wystawiony.

W razie wątpliwości tożsamość rachmistrza można sprawdzić na kilka sposobów:

  • poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/ ,
  • poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 22 279 99 99 , wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań,  a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza,
  • w przypadku wątpliwości o pomoc w weryfikacji można także poprosić policję.

Spis metodą wywiadu bezpośredniego w terenie prowadzony jest przez rachmistrzów spisowych z zachowaniem  standardowych zaleceń sanitarnych, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami. W trakcie przeprowadzenia wywiadów bezpośrednich rachmistrz spisowy powinien bezwzględnie dbać o zachowanie dystansu społecznego, a także realizować obowiązek zakrywania ust i nosa. Jeżeli respondent jest objęty kwarantanną lub izolacją domową, wywiad może odbyć się telefonicznie pod warunkiem przekazania rachmistrzowi numeru telefonu kontaktowego.

Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze nie wywiązali się z obowiązku przekazania danych przez Internet, aby uczynili to, nie czekając na telefon bądź wizytę rachmistrza. Spisać można się logując na stronie https://spis.gov.pl lub dzwoniąc na numer infolinii spisowej: 22 279 99 99.

Wszystkie osoby, które samodzielnie spiszą się przez Internet, mogą wziąć udział w loterii. Tę możliwość mają tylko i wyłącznie osoby, które dokonały samospisu internetowego. 

Rachmistrz 23 06 instagram

 

Źródło: spis.gov.pl

24 czerwca 2021 r. Wójt Gminy Wyszki Mariusz Korzeniewski otrzymał  "Medal Komisji Edukacji Narodowej" za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. Medale otrzymało także czworo nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. ks. Franciszka Jakuba Falkowskiego w Topczewie: Barbara Karpiesiuk, Barbara Ryszt, Elżbieta Wyłucka oraz Alfreda Zawadzka. Nagrodzonym serdecznie gratulujemy. 

 

23 czerwca 2021 r. odbyła się XIX sesja Rady Gminy Wyszki. Wójt Gminy Mariusz Korzeniewski przedstawił sprawozdanie w okresie międzysesyjnym, Raport o stanie Gminy Wyszki za 2020 rok oraz omówił wykonanie budżetu za 2020 rok. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Sylwester Miluski odczytał opinię Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy za 2020 rok oraz wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi. Radni jednogłośnie udzielili Wójtowi Mariuszowi Korzeniewskiemu wotum zaufania oraz absolutorium.

 

Festyn rodzinny " Powitanie lata" w GCBK za nami.

Z całego serca dziękujemy wszystkim za współpracę przy organizacji festynu.

Dziękujemy: GCBK w Wyszkach, GOPS w Wyszkach, pracownikom Urzędu Gminy Wyszki, Szkole Podstawowej w Topczewie, Stadninie Patatajka, Stowarzyszeniu Przyjaciół Powiatu Bielskiego, KGW "Aktywna Wieś" w Niewinie Borowym, Podlaskiemu Klubowi Sportowemu " Na Szczyt", KGW " Szeroka Struga " z Łapy Pluśniaki, Strażakom z OSP w Wyszkach, artystom z koła teatralnego, oraz przede wszystkim mieszkańcom gminy za liczny udział.

Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.

W dniu 9 czerwca 2021 roku została zawarta umowa pomiędzy Województwem Podlaskim, reprezentowanym przez Stanisława Derehajło – Wicemarszałka Województwa Podlaskiego oraz Wiesławę Brunos – Członka Zarządu Województwa Podlaskiego a Gminą Wyszki reprezentowaną przez Mariusza Korzeniewskiego- Wójta Gminy Wyszki przy kontrasygnacie Skarbnik Gminy- Teresy Falkowskiej. Zadanie pn. Integracja społeczności wiejskiej poprzez zakup strojów ludowych z doposażeniem świetlic wiejskich oraz zagospodarowaniem terenu, współfinansowane z budżetu Województwa Podlaskiego w ramach „Programu odnowy wsi województwa podlaskiego – Kreatywna wieś”. Koszt całego przedsięwzięcia to 30 370,00 zł, z czego dofinansowanie wynosi 15 000zł a wkład własny to 15 370zł. W ramach realizacji zadania Koło Gospodyń Wiejskich „Strabella – Moja Mała Ojczyzna” otrzyma stroje ludowe, doposażone zostaną świetlice wiejskiej w miejscowościach: Mulawicze oraz Samułki Duże w sprzęt AGD, krzesła bankietowe i stoły, a także dokona się nasadzenia roślinami miododajnymi w pobliżu budynków świetlic.

Realizacja zadania będzie inwestycją w kapitał ludzki, podniesienie poziomu jakość życia mieszkańców. W efekcie pogłębi to zainteresowanie dziedzinami takimi jak: gastronomia, rękodzieło, turystyka, ochrona środowiska i kultura. Przewiduje się również zwiększenie wrażliwości i świadomości ekologicznej.

0x0

0x0vv0x0  mm

Od 1 stycznia 2021 r. opiekunem świetlicy wiejskiej w Pulszach jest Gminne Centrum Biblioteczno- Kulturalne w Wyszkach. Wójt Gminy wyposażył salę w komplet nowych naczyń. Rezerwacji należy dokonywać tylko w Gminnym Centrum Biblioteczno –Kulturalnym pod nr tel.: 695 383 111.

W uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, ulicami pięknie przystrojonych Wyszek przeszłą procesja eucharystyczna do czterech przygotowanych ołtarzy: przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II, Urzędzie Gminy, Banku Spółdzielczym oraz Gminnym Centrum Biblioteczno – Kulturalnym. Podczas procesji mieszkańcy dziękowali Bogu za dar Eucharystii i obecność Jezusa Chrystusa w Najświętszym Sakramencie.

 

31 maja 2021 r. w Nowych Bagińskich odbyło się poświęcenie i oddanie do użytku nowej drogi asfaltowej. Przebudowę drogi gminnej wykonano w ramach dofinasowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie 177 816,85 zł. Koszt inwestycji wyniósł 241 451,94 zł.

W uroczystości udział wzięli Wójt Mariusz Korzeniewski, Zastępca Wójta Tadeusz Wielanowski, Skarbnik Teresa Falkowska, kierownik referatu IGK Kazimierz Tymosiak, radny Piotr Krasowski, sołtys Nowych Bagińskich Zygmunt Olszewski oraz mieszkańcy wsi. Drogę poświęcił proboszcz Parafii Topczewskiej ks. Zbigniew Bolewski.

Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe MAKSBUD Sp. z o.o. z Bielska Podlaskiego.

 

Numery telefonow

 

Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Zakończy się 30 września, jednak warto spisać się już dziś, aby dać sobie jak najwięcej szans na wygranie atrakcyjnych i cennych nagród w Loterii NSP2021.

 

SAMOSPIS INTERNETOWY – TO PROSTE!

Po raz pierwszy w historii spisów obowiązkową formą przekazania danych jest samospis internetowy. Interaktywna aplikacja spisowa dostępna jest na stronie internetowej spis.gov.pl. Zalogowanie do formularza spisowego odbywa się za pomocą węzła krajowego (tj. profil zaufany oraz systemy informatyczne banków) lub przez podanie numeru PESEL oraz nazwiska rodowego matki. Po pierwszym zalogowaniu do formularza użytkownik ma 14 dni na jego uzupełnienie. Formularz spisowy składa się z trzech części: dotyczącej ustalenia adresu zamieszkania oraz osób zamieszkałych pod tym adresem i ich relacji rodzinnych, kwestionariusza mieszkaniowego oraz kwestionariuszy osobowych.

Samospis jest najwygodniejszą formą przekazania danych. Możemy z niej skorzystać w dowolnym miejscu i czasie, używając dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.

 

WYWIAD TELEFONICZNY

W uzasadnionych przypadkach (gdy osoba objęta obowiązkiem spisowym nie będzie mogła wypełnić formularza elektronicznego lub przekazać danych poprzez infolinię spisową) zadzwoni rachmistrz spisowy. Będzie on telefonował z numeru 22 828 88 88 lub numeru infolinii 22 279 99 99. Respondentom zostaną zadane pytania znajdujące się w formularzu spisowym.

W przypadku, gdy zadzwoni rachmistrz spisowy respondent nie może odmówić przekazania danych rachmistrzowi realizującemu wywiad telefoniczny (lub bezpośredni), uzasadniając odmowę na przykład realizacją samospisu w przyszłości.

 

INFOLINIA SPISOWA

Obowiązku spisowego można także dopełnić dzwoniąc na numer infolinii spisowej 22 279 99 99 i przekazując dane.

W ten sposób respondenci mogą skorzystać z pomocy konsultantów w samodzielnym wypełnieniu formularza spisowego, pozyskać informacje o NSP 2021 oraz o rachmistrzach spisowych, w tym potwierdzić ich tożsamość. Tożsamość rachmistrza spisowego można także sprawdzić na stronie internetowej https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/ podając imię, nazwisko oraz trzy wybrane znaki identyfikatora.

 

O CO BĘDZIEMY ZAPYTANI W SPISIE?

W formularzu spisowym znajdują się pytania dotyczące:

  • stanu i charakterystyki demograficznej ludności tj. płci, wieku, stanu cywilnego, miejsca zamieszkania,
  • poziomu wykształcenia,
  • aktywności ekonomicznej,
  • niepełnosprawności,
  • migracji wewnętrznych i zagranicznych,
  • charakterystyki etniczno-kulturowej (tj. przynależności do narodu lub grupy etnicznej, języka używanego w domu, przynależności do kościoła lub związku wyznaniowego),
  • gospodarstw domowych i rodzin,
  • stanu i charakterystyki zasobów mieszkaniowych, czyli mieszkań i budynków.

POMOC W WYPEŁNIENIU OBOWIĄZKU SPISOWEGO

Dla osób, które chcą dokonać samospisu internetowego, ale nie mają możliwości np. z powodu braku dostępu do Internetu, w urzędach statystycznych oraz urzędach obsługujących wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, zostały udostępnione pomieszczenia i sprzęt komputerowy do realizacji samospisu. Istnieje też możliwość skorzystania z pomocy pracowników urzędów w dopełnieniu obowiązku spisowego. Lista miejsc, w których można dokonać samospisu została opublikowana na stronie internetowej GUS (stat.gov.pl).

LOTERIA NSP2021

Aby zwiększyć swoją szansę na wygraną trzeba spisać się jak najszybciej, co pozwoli wziąć udział we wszystkich losowaniach jakie jeszcze pozostały w Loterii!

W Loterii można uczestniczyć wyłącznie po dokonaniu samospisu, pobraniu unikatowego kodu uprawniającego do udziału w Loterii i zgłoszeniu go na stronie internetowej loteria.spis.gov.pl. Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 7 lipca 2021 r. Organizatorem Loterii jest Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Do wygrania są karty przedpłacone o wartości 500 zł, 1000 zł oraz samochody osobowe.

Losowania odbędą się jeszcze w terminach: 18.06.2021 r., 02.07.2021 r., 09.07.2021 r. oraz 14.07.2021 r. – finałowe losowanie samochodów. Transmisje losowań można obejrzeć na kanale GUS w serwisie Youtube oraz na koncie GUS w serwisie Facebook (@GlownyUrzadStatystyczny).

W finałowym losowaniu wezmą udział wszyscy, którzy dokonają zgłoszenia do Loterii - również te osoby, które wygrały już wcześniej nagrody.

Regulamin i szczegóły dotyczące Loterii dostępne są na stronie loteria.spis.gov.pl.

 

 

Spełnijmy nasz obywatelski obowiązek. Zadbajmy o naszą przyszłość.

Pamiętajmy, że #LiczySięKażdy i #LiczymySięDlaPolski!

Więcej informacji na stronie internetowej: https://spis.gov.pl/